Kåt lönehelg

OjOjOj!! sikken afton vi har haft vänner.
God mat, goda vänner, goda bullar och lite mera som är gott.
Jag vet inte vad där är med lönehelg men folk kryper ur sitt vardags-skal och blir för en stund den personen, som dom bara i sina vildaste drömmar kan vara. Givmildheten lyser som sommarsolen runt baren och alla är hemskt trevliga och omtänksamma. Med andra ord så är alla kåta som as, och dom vet att ikväll har dom råd att supa motparten underbordet för att få sig ett riktigt mysigt fylleligg.
Man ser verkligen hur ögonen tindrar på alla singlar som strosar runt över golvet och från bar till bar, söker ögonkontakt, hittar den och gör sig en liten lista över till vilka man ska köpa en drink, och vilka som är fulla nog för att vara backup flörten.
Det är fantastiskt. Här sitter jag nästan lyrisk och och minns krogkvällen från igår. Som om detta är en av mina bästa dagar hittills. Backfyllesmaken osar och det värker lite här och där på kroppen från stötar man har fått från olika obejekt under kvällens gång. Det är tydligen så en av mina mest minnesvärda stunder utspelar sig.

Ett minne av inget minne. Underbart Vänner!!

/Ria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0