Ett värdigt liv

Jag är inte hälsosam. Jag försöker inte vara hälsosam och vill inte heller bli hälsosam. Jag lever livet varje dag.

Ja, jag röker. Ja, jag dricker. Ett hälsomamt liv? Nej, ledsen inte mitt. Jag går varje dag och försöker få ut det mesta av dagen, försöka få mitt liv så fylligt som möjligt och vad är tacken för det? Barn, pension och död. Det är det vi strävar efter allihopa. Barn pension och död.

Jag tänker inte gå och försöka bli hälsosam när jag bara har ett liv, ett liv som jag kan komma ihåg i alla fall. Vad spelar det för roll om det blir kort eller inte? Det är fortfarande, förmodligen fylligare än de liv som går och stärvar efter ett gott liv, ett hälsosamt liv. Ett värdigt liv.


/Ria

Kommentarer
Postat av: Angelica

Håller med till 100% ..

Kunde inte uttrycka det bättre sj! Jag är själv en tjej som funderar mycket kring livet. Min stora rädsla är att få ett besked om att jag har Canser =( , Och jo visst röker jag..så jag har mig själv att skylla om det skulle hända.

Men så läser jag detta inlägg, helt underbart. Jag älskar att röka.. det är bland det bästa jag vet (Tyvärr) ... men varför inte leva med min älskade cigarett och leva ett kort liv, än att försöka göra som alla förväntas av mig, sluta röka, bli hälsosam osv.

NEJ NEJ NEJ!!!!

2008-05-19 @ 05:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0