Björn Gustavsson

Jag tror inte att det var många som missade Eurovision song contest i lördags och gjorde ni det så missade ni inte mycket. Men ni skulle ha sett när länderna skulle lägga sina röster. Där står Björn Gustavsson och pratar svengelska. Detta är helt hysteriskt roligt och alla, som nu har stält sig upp och böjt sig framåt för att höra bättre, kastar sig åt olika håll i rummet och bryter ut i skratt när Björn lägger 12:an på Sverige. Helt underbart!

Jag har förstått att många blev helt förtvivlade över detta lilla framträdande. Att han skulle ha gjort så att ingen över huvudtaget kommer rösta på Sverige i framtiden.
Skulle det vara så farligt om vi inte var med längre? Det är ju faktiskt inte så många som bryr sig om tävlingen resten av året och att det är länderna som det röstas på är ju ingen myt längre.

Jag tycker i alla fall att det var en jätte bra instatts av Björn. Jag vet inte om min tolkning av det hela stämmer men jag ser det som att han drev med hela grejen att rösta på länder genom att lägga rösten på sitt eget land. Att han också snackade svengelska, hade en chockad blick och stammade gjorde att han verkade sjukt omedveten om tävlingens syfte.
Precis som många verkar vara. Helt omedvetna om att det är låtar man ska rösta på.

/Ria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0