morgonstund har guld i mun

God morgon! Och vilken morgon va!? Sol, sol, sol! I dag tar vi en glass i solen tycker jag.

Jag bad min kompis ringa och väcka mig i morse för jag var tvungen att gå upp och tvätta. Det är det värsta som finns tror jag. Att tvätta. Spciellt på morgonen och när man egentligen är ledig. Det är så lätt att skippa gå upp och istället bara strunta i tvätten. Just därför skulle hon ringa och väcka mig. Man vaknar bättre om man pratar med någon.
I alla fall, så är hon snäll och ringer. Och jag känner mig irriterad så fort jag trycker på den lilla gröna knappen. Usch! Hur kan hon med att ringa så här tidigt. Nej usch!
Jag förstår inte varför jag ber någon att väcka mig egentiligen. Jag har ju världens sämsta morgonhumör om jag inte får vakna av mig själv. När vi hade lagt på tog jag ut alla mina morgon-aggritioner en stund på henne sen kom jag på mig själv att vara otroligt barnslig så jag gick upp och tvätta.
Det här blir en bra dag tänker jag och jag ler faktiskt lite också. Det är inte ofta jag gör det på morgonen.
Efter en timma ska jag gå och hänga upp tvätten på tork.
Nä, men vi hoppar det där med en bra da i da då elle?
Jag hade glömt ett cigg-paket i någon ficka så det låg toback i hela maskinen! Men det slutar inte än. Båda torkskåpen var sönder och någon har ställt sopor utanför min dörr.
Japp det är en sådan där dag som allting bara går fel enbart för att livet ska jävlas liiite mer med en.

En glass i solen ska jag fan unna mig idag!

/Ria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0