Deal?

Kan vi inte komma överens om en sak? Det är ju ny vecka och så menar jag... Vi glömmer det som har hänt i helgen. Ja?
Ångesten börjar försvinna och det är bara att springa iväg till jobbet. Vi kan väl försöka i alla fall? Det skulle betyda väldigt mycket för mig. Ojojoj. Man kanske inte ska festa till tre på natten. Det kanske inte är bra idé helt enkelt?

Hela helgen var jätte märklig. Alla mina vänner och jag, vi delade på oss och umgicks med personer vi inte brukar vara med och det rekomenderar jag stark. Det var kul. Lite nya vindar.

Jag hamnade ju som sagt på stureplan. Det är inte en korsning jag brukar hänga i, men i helgen blev det så. Mycket lustiga typer där.
Det roligaste jag har sett hittills: En man på 40+ satt med sina (vad vi trodde var) söner på ca 20 år vid ett reserverat bord. Jag gick snällt fram och fråga om den ena killen ville dansa. Då händer något märkligt. "Pappan" säger "Säg nej!" och tittar surt på mig. Killen jag frågade kollade lite snabbt på mig och sa nej tack.
Väldigt konstig reaktion av pappan tyckte jag medans jag dansade vidare.
Efter ett tag gick jag till den andra killen och frågade samma sak och återigen möts jag av pappans arga blick och killen får en tillsägelse. Han var dock trevligare. Han gav mig en drink och sa "Nej tack men jätte gärna en annan gång".
Okej, detta är skumt tänker jag när jag slänger i mig drinken (som förövrigt hade kunnat innehålla vad som helst, ta aldrig en drink av någon du inte känner! Jag hade tur.) och går till min vän. Vi börjar betrakta dom tre herrarna och snart märker vi att 40 plusaren sitter i mitten med en hand på vardera kille. Det dröjer inte länge innan han börjar smyghångla med en av dem samtidigt som han håller handen kvar på kille nr 2. Min kompis konstaterade att gubben inte var deras pappa. Men för i helvete! Skrek han väldigt högt. Nu såg alla vart vi tittade och alla andra vände sina blickar mot trion.

Detta sker helt öppet på stureplan!
Pojkarna såg ut att vantrivas men där satt dom och låtsas log. De vaknar säkerligen upp dagen efter med gratis baksmälla ont i rumpan och 20 000 extra på fickan. Det är ju roligt.
Jag och min kompis skrattade ju lite åt det hela och jag bestämde mig för att bjuda upp gubben istället. Ha! Det gick sådär bra. Två sukunder tog det sen blev jag utkastad från VIPen.

Man slutar aldrig förvånas.

/Ria

Kommentarer
Postat av: Linnsie

Inte festa till 3 på natten? Vad säger du om när jag sätter mig på tåget från köpenhamn o hem kl 6-7 på morgonen o då varit ute hela natten o kanske tagit sista shotten/groggen en halvtimme för jag sitter på tåget..vill iofs inte rekomendera det o man är ju inte direkt nykter när man sen vaknar kl 15-16 på eftermiddagen.. men det händer nån gång emellanåt.. whoops!

2008-06-14 @ 00:35:26
URL: http://spiritus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0