Buss strejk & Stockholm 11/7

Stockholm 11/8

buss strejk

Trevligt i huvudstaden, var å varannan timme skiftar vädret. Från strålande solsken till svarta moln och regn på endast fem minuter. Åska - Blixtar och dunder! Ja, kanske inte jättemycket åska än, men några dunder har jag hört. Bara väntar på blixtrarna!

Men det är inte kul, inte jättelätt att roa sig på klubbarna i stan nu. Om man vill ta sig hem alltså (mellan 01:00 och 05:00). Då får man cykla in till stan och ställa cykeln på dagen (och gå/åka t-bana/springa hem). Så kan du sedan cykla hem mitt i natten!
Det ända är ju att du kommer att ångra dig, om du nu, trotts allt, skulle ha skitkul på detta ställe att du stannar till 05:00.hamnar man svärandes över den där j*vla cykeln som du tidigare släpat dit. Så det är bara och trampa och se glad ut (och hoppas på att regnet håller sig kvar i molnen).

Jag, Klara, riktar min energi på jobbet så jag tjänar pengar, och hoppas på att jag slutar jobbet innan 01:00!


/Klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0