Respect da Ali G style

En dag som verkigen har förgyllt mitt liv.Hrrm..
Jag blir så trött på respektlösheten hos folk. Testa varandra. Ha kul med varandra men behandla för fan folk så som du själv vill bli behandlad. Med respekt för den personen de är!

Folk skiter i att komma till jobbet, lämnar försvarslösa människor ensamma.
Människor fiser på fulla bussar. Bara för att t-banans signalsystem lägger av så fiser man väl inte på offentliga platser? Respekt människor!
Okej. Du kanske var jävligt dålig i magen men ägg-fisar är aldrig välkommet. Vi andra börjar ju må dåligt. Ingen vill ha en bamseprutt i fejjan. Det luktar illa för i helvete!

Jag hänger inte riktigt med på det här med arbetskollegor heller.
Där om nånstanas ska man visa respekt tycker jag.
Jag vill inte höra om hur mina arbetskollegor bråkar med sina fruar och hur deras män kollar på porr på fritiden.
Jag lyssnar gärna på hur många barn du har och vart du har varit på semestern men en story om ditt senaste försök att skaffa barn är inte intressant.
Kanske en svår balansgång där. Vän/kollega? Mitt förslag - testa räkna år. Hur lång tid tar det innan du egentligen kan lita på någon? Mängden år/månader du kommer fram till borde vara ungefär samma tid som motparten känner sig bekväm med att ta emot denna info. Använd dig sedan av det svaret för att gallra din privata information som du delar med dig av till andra.

Snälla, lite mer respekt tack!

/Ria

Kommentarer
Postat av: Anna

fast jag tror att världen hade varit väldigt tråkig då. Man hade ju inte heller lärt känna andra om ingen berättar om sånt. Då blir det väldigt ytligt. Jag kan hålla med dig till en viss del. Å vi har alla olika gränser va gäller sånt där.

2008-08-10 @ 22:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0