En liten historia

Min vän som var på besök idag berättade för mig om några bekanta till honom som hade gjort ett så festligt bus under hans gymnasietid. Detta var på tiden innan DVDfilmen hade lanserats och VHSbanden fortfarande vad hetast på listan.

Dessa sinnesrubbade människor hade gått och hyrt en film på den lokala videobutiken och på något sätt lyckats få bort spärren så att man kunde spela in på bandet. Därefter hade de spolat fram en bit in på bandet och spelat över med en film på sig själva där de sitter i en soffa och berättar hur filmen slutar. Tänk vilken chock nästa person fick när han eller hon i godan ro hade slagit sig ner i soffan med en påse popcorn för att titta på sin spännande actionrulle.

Historien slutar dock inte lika trevligt för gymnasiespolingarna polisanmäldes för sina handlingar. Ibland blir jag fruktansvärt irriterad på detta samhälle. Finns det inte några värre brott att lägga energin på? Har folk ingen humor?Jag säger som jag brukar:

Bevara galenskapen!!! löv / Rakel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0